Payment Banner

Často kladené otázky

EU-štítek pro pneumatiky: Přilnavost na mokrých vozovkách

Tento symbol poukazuje na přilnavost pneumatiky na mokrých vozovkách.
Přilnavost za mokra je klíčovým faktorem pokud se jedná o výkonnost pneumatiky z bezpečnostního hlediska. Účinky přilnavosti za mokra na bezpečnost silničního provozu jsou enormní, neboť pneumatika s výbornou přilnavostí za mokra výrazně zkracuje brzdnou dráhu.

Odstupňování štítku pneumatiky je rozděleno do tříd "A" až "G", přičemž "D" a "G" se nepoužívá. Rozdíl brzdné dráhy od jedné třídy k následující se nachází na mokré vozovce při výchozí rychlosti 80 km/h mezi 1 a 2 délkami vozidla (3,0 - 6,0 m), v průměru okolo 4,5 m. Mezi třídou "G" a třídou "A" je celkové zkácení až o přibl. 30% brzdné dráhy.

Rozdíl brzdné dráhy obnáší např. mezi třídou "A" a "F" přes 18 metrů.br />

TřídaPneu pro osobní vozidla
Hodnota (G))
Pneu pro lehké nákl. vozy
Hodnota (G)
Pneu pro nákl. vozy
Hodnota (G)
- A -
≥ 1,55 - -
- B -
1,40 - 1,54 - -
- C -
1,25 - 1,39 - -
- D -
- - -
- E -
1,1 - 1,24 - -
- F -
≤ 1,09 - -
- G -
- - -
Hranice hodnot pro klasifikaci přilnavosti za mokra

(Hodnota "G" se vztahuje na refereční pneumatiku. Klasifikace kategorie přilnavosti na mokré vozovce platí především pouze pro pneumatiky pro osobní vozidla, metody pro pneumatiky pro lehké nákladní vozy a pro nákladní vozidla jsou v současné době ve vývoji.)





x