Payment Banner

Často kladené otázky

  1. Jak by se měli pneumatiky skladovat? 
  2. Jak dlouho vydrží pneumatiky? 
  3. Jak rozpoznám málo hlučné pneumatiky? 
  4. Jak staré jsou nabízené protektorované pneumatiky? 
  5. Jaká smí být minimální hloubka pneumatik? 
  6. Jsou pneumatiky nové?
  7. Kde najdu informace o kilometrickém průběhu pneumatik? 
  8. Kdy praskne pneumatika?
  9. Které informace existují o výrobci popř. místě výroby? 
  1. Jak by se měli pneumatiky skladovat? 

    Pneumatiky bez ráfků by měli být skladovány vzpříma, kompletní kola oproti tomu naležato. Vzhledem k místu skladování by mělo být zvoleno tmavé, chladné a suché místo. Přitom dbejte na to, aby se pneumatiky nedostaly do kontaktu s benzínem, olejem nebo tukem.  



  2. Jak dlouho vydrží pneumatiky? 

    V zásadě činí životnost pneumatiky deset let. Jeden až pět let odpovídá specifikaci jako nové u vhodně skladované pneumatiky. Pneumatiky stárnou díky fyzikálním a chemickým procesům. Toto platí i u nepoužívaných nebo málo používaných pneumatik. Z důvodu zabránění procesu stárnutí se přidávají do směsi substance, které zabraňují v působnosti chemických reakcí v důsledku vlivu kyslíku a ozónu. Tímto je zaručeno, že i několik let vhodně skladované pneumatiky budou odpovídat specifikacím nové pneumatiky a nebudou omezeny v jejich použití. Dbejte prosím ale na kilometrický běh pneumatik. U průměrného kilometrického běhu o 44.000 km / rok by neměly být letní pneumatiky déle než 3,5 roku a zimní maximálně 7 let (s předpokladem, že se na nich jezdí pouze v zimní sezóně).  



  3. Jak rozpoznám málo hlučné pneumatiky? 

    Na vnitřní a vnější straně pneumatiky se nacházejí jednotlivé gumové bloky. Pokud jsou tyto asymetricky uspořádány a profilové zářezy nedosahují z vnějších stran do středu, jedná se o málo hlučné pneumatiky. Díky jejich speciálnímu profilu a materiálu (měkčí směs gumy) je optimalizován jejich odpor při běhu, tak že hluk běhu pneumatiky je značně snížen a spotřeba paliva klesá.  



  4. Jak staré jsou nabízené protektorované pneumatiky? 

    Protože se původ pneumatiky nedá po protektorování již více zjistit, může se v obchodu s pneumatikami a ve vulkanickém řemesle k posouzení životnosti protektorovaných pneumatik brát v úvahu pouze jejich datum výroby. Doba životnosti protektorovaných pneumatik začíná s jejich datumem výroby a činí maximálně 10 let, stejně jako u nových pneumatik. Pro Vaši informaci: Pro protektorované pneumatiky platí samozřejmě stejná kritéria poskytnutí záruky a právní záruky na výrobek jako u nových pneumatik, počínaje s datumem výroby popř. dodací lhůtou spotřebiteli.  



  5. Jaká smí být minimální hloubka pneumatik? 

    Již při hloubce profilu o 4 mm se značně zmenšuje přilnavost pneumatiky k jízdní dráze, obvzláště při dešti. Pneumatiky mohou ztratit kontakt k vozovce, tak že se nebude vozidlo moci řídit a brzdit. Proto nesjíždějte prosím pneumatiky až na zákonem povolenou minimální hloubku profilu o 1,6 mm. Letní pneumatiky by měli být nejpozději obnoveny při 2 až 2,5 mm, zimní již při 4 mm zbytkové hloubky profilu. Hloubka profilu by se měla měřit na nejhlubším bodě drážky\ vyvýšení podobná stěnám jakož i zesílení na základech nosné plochy se při posuzování neberou v úvahu. Na straně pneumatiky je dokola vícekrát vyražena značka zkratky "TWI" (možná jsou i jiná označení). Při sledování šipky se rozpozná, že v této oblasti nejde profil do takové hloubky. Důvod: U profilu sjetého až na (zákonem povoleného) 1,6 mm se nachází tato místa značně ropoznatelná na povrchu, hranice opotřebení byla dosažena. Tak dalece by se to nemělo nechat dojít: Pokusy prokázaly, že se ztrácí značně na přilnavosti již pod hodnotou přibl. 3 mm, obvzláště za mokra!



  6. Jsou pneumatiky nové?

    Nabízíme pouze nové pneunatiky z nepřetržité výroby. Skladované zboží, které je starší než 2 roky, vykazujeme jako DOT zboží s rokem výroby. Pomocí označení DOT na bočnici pneumatiky můžete vyčíst jak kalendářní týden tak i rok výroby. Dbejte prosím na to, že náležitým skladováním se během času specifické vlastnosti materiálu mohou vylepšit, protože kaučuková směs pneumatiky není ihned vystavena zatížení silničního provozu a může se tak nadále vytvrdit. Dle BRV (Bundesverband Reifenhandel und Vulkaniseur-Handwerk e.V.) platí pneumatiky při řádném skladování do 3 let jako úplně nové a do 5 let jako nové.



  7. Kde najdu informace o kilometrickém průběhu pneumatik? 

    Kilometrický průběh pneumatik nemůžeme bohužel všeobecně platně posoudit, protože je toto závislé od různých faktorů, jako např. od hmotnosti vozidla, povrchu vozovky a od Vašeho chování při jízdě.



  8. Kdy praskne pneumatika?

    Tato otázka nemůže být bohužel obecně platně zodpovězena.
    Časté příčiny jsou však:
    A) Jízda s nízkým tlakem vzduchu v pneumatice nebo příliš vysoká zátěž: Zde dojde při stálém provozu ke zvýšenému rozbíjení a mísení a s tím spojenému tepelnému přetížení pneumatik, jejímž následkem nemohou již více odolávat zatížení jednotlivé díly pneumatiky. Toto se může projevit tím, že se náhle uvolní nosná plocha nebo pneumatika praskne.
    B) Přejíždění překážek (jako např. vyšší hrany obrubníku): Vnějším působením může dojít k poškození jednotlivých dílů pneumatiky, které mohou být částečně viditelné (jako boule nebo trhliny) nebo též neviditelné, jako postižené vnitřní části pneumatiky. Jako následek to může vést jako za A) k uvolnění nosné plochy popř. k prasknutí pneumatiky. Pokud budou ale absolvovány delší cesty se sježděnými pneumatikami při větším zatížení (vysoká rychlost, velké zatížení), může se škoda ještě rozšířit. Možné následky: Uvolnění nosné plochy nebo prasknutí pneumatiky. V souhrnu je možné říci, že pneumatika praskne, když u popsaných příčin bude porušena základní pevnost pneumatiky.



  9. Které informace existují o výrobci popř. místě výroby? 

    Námi nabízené pneumatiky odebíráme přímo od německých výrobců. Protože ale výrobci ve vnitrozemí přemisťují svoji výrobu z důvodů nákladů částečně i do jiných zemí, nemůžeme zaručit výroby v Německu. Všechny pneumatiky podléhají ale přísným evropským zkušebním normám, které předpokládají vysoké kvalitativní standardy. Pneumatiky, které se prodávají uvnitř EU, musí splňovat tyto normy. Prokázáno je to buď označením na bočnici pneumatiky symbolem "E" nebo "e".



x