EU-štítek pro pneumatiky se skláda ze tří složek:
- Valivý odpor (Energetická účinnost):
Symbol benzínové pumpy poukazuje na valivý odpor pneumatiky: Čím je nižší, tím méně enerige bude potřeba a tím nižší je spotřeba paliva. Tento ukazatel informuje tudíž spotřebitele jak o energetické účinnosti pneumatiky tak i o jejím vlivu na životní prostředí ve formě nižších emisí CO2.
Ohodnocení se udává ve třídách od "A" do "E".
- Přilnavost na mokrých vozovkách
Tento symbol poukazuje na přilnavost pneumatiky na mokrých vozovkách.
Přilnavost za mokra je klíčovým faktorem pokud se jedná o výkonnost pneumatiky z bezpečnostního hlediska. Účinky přilnavosti za mokra na bezpečnost silničního provozu jsou enormní, neboť pneumatika s výbornou přilnavostí za mokra výrazně zkracuje brzdnou dráhu.
Čím kratší brzdná dráha, tím lepší třída.
Symbol benzínové pumpy poukazuje na valivý odpor pneumatiky: Čím je nižší, tím méně enerige bude potřeba a tím nižší je spotřeba paliva. Tento ukazatel informuje tudíž spotřebitele jak o energetické účinnosti pneumatiky tak i o jejím vlivu na životní prostředí ve formě nižších emisí CO2.
Pneumatikou dosažené snížení spotřeby paliva je ohodnoceno stejným odstupňováním jako její bezpečnostní výkon. V tomto případě ale bude odstupňování zdůrazněno ještě barevným piktogramem, který odpovídá standardnímu piktogramu používanému v celé EU pro energetickou účinnost.
Ohodnocení je udáváno ve třídách od "A" do "E". Vylepšení o jednu třídu znamená úsporu paliva o přibl. 0,1 litru na 100 km. Mezi třídou "E" a třídou "A" je celkové snížení spotřeby paliva o přibl. 7,5%.Třída | Pneu pro osobní vozidla Valivý odpor (CR) v kg/t |
Pneu pro lehké nákl. vozy Valivý odpor (CR) v kg/t |
Pneu pro nákl. vozy Valivý odpor (CR) v kg/t |
---|---|---|---|
- A -
|
≤ 6,5 | ≤ 5,5 | ≤ 4,0 |
- B -
|
6,6 - 7,7 | 5,6 - 6,7 | 4,1 - 5,0 |
- C -
|
7,8 - 9,0 | 6,8 - 8,0 | 5,1 - 6,0 |
- D -
|
- | - | 6,1 - 7,0 |
- E -
|
9,1 - 10,5 | 8,1 - 9,2 | 6,1 - 7,0 |
Tento symbol poukazuje na přilnavost pneumatiky na mokrých vozovkách.
Přilnavost za mokra je klíčovým faktorem pokud se jedná o výkonnost pneumatiky z bezpečnostního hlediska. Účinky přilnavosti za mokra na bezpečnost silničního provozu jsou enormní, neboť pneumatika s výbornou přilnavostí za mokra výrazně zkracuje brzdnou dráhu.
Odstupňování štítku pneumatiky je rozděleno do tříd "A" až "E". Rozdíl brzdné dráhy od jedné třídy k následující se nachází na mokré vozovce při výchozí rychlosti 80 km/h mezi 1 a 2 délkami vozidla (3,0 - 6,0 m), v průměru okolo 4,5 m. Mezi třídou "E" a třídou "A" je celkové zkácení až o přibl. 30% brzdné dráhy.
Rozdíl brzdné dráhy obnáší např. mezi třídou "A" a "E" přes 18 metrů.br />
Třída | Pneu pro osobní vozidla Hodnota (G)) |
Pneu pro lehké nákl. vozy Hodnota (G) |
Pneu pro nákl. vozy Hodnota (G) |
---|---|---|---|
- A -
|
≥ 1,55 | - | - |
- B -
|
1,40 - 1,54 | - | - |
- C -
|
1,25 - 1,39 | - | - |
- D -
|
- | - | - |
- E -
|
1,1 - 1,24 | - | - |
Symbol reproduktoru poukazuje na tvorbu hluku, kterou způsobuje pneumatika, když se valí na povrchu vozovky. Tento hluk se meří v decibelech (dB). Hluk pneumatiky ovlivňuje nejen celkový hluk vozidla a komfort při jízdě, nýbrž i působení hluku na životní prostředí. Čím více je zobrazeno černých zvukových vln, tím hlučnější je pneumatika.
Označení s 2 černými zvukovými vlnami odpovídá od 11/2012 platnému předpisu směrnice EU.
3 černé zvukové vlny
Tři černé zvukové vlny představují tvorbu vysoké hladiny hluku. Tato klasifikace odpovídá EU standardní hodnotě dle předpisu "2001/43/EG", který je platný do 10/2012. Takto označená pneumatika se valí hlučněji, než to budou povolovat předpisy EU směrnic od listopadu 2012.
2 černé zvukové vlny
Dvě černé zvukové vlny představují tvorbu střední hladiny hluku. Tato klasifikace odpovídá standardní EU-hodnotě dle předpisu "661/2009/EG", která bude platit od 11/2012.
Nově vytvořené štítky informují zákazníka o třech důležitých kritériích valivý odpor, přilnavost na mokré vozovce a vnější hlučnost. I přesto existují další, pro bezpečnost relevantní kritéria výrobku, na které by se při volbě nových pneumatik měl brát zřetel.
K těmto patří např. vlastnosti při akvaplaninku, jízdní stabilita, životnost, vlastnosti při brzdění na suché a mokré vozovce jakož i chování za zimních podmínek.
Výrobci odkazují na to, že štítek nemůže být náhražkou pro další podrobné informace, které např. vychází z testů odborných časopisů.
Takto nabízí štítek pro zimní pneumatiky například pouze omezené údaje, protože zimní vlastnosti nejsou zobrazeny.
Prováděné testy pneumatik automobilovými odbornými časopisy zůstanou i nadále důležitým informačním médiem pro konečné odběratele, protože testují kromě 3 na štítku zobrazených vlastností až po 11 dalších, pro bezpečnost relevatních vlastností výrobku.
V internetu naleznete naNejlepší nabídky
Nabídky pneumatik
Další nabídky
Nabídky služeb
ZÁKAZNICKÁ SLUŽBA
Ocenění
Nápověda a rady
Naše nabídka je "all inclusive" |
Naše ceny pneumatik jsou včetně DPH a veškerých nákladů na dopravu. |
© 1999-2024 pneushop.cz - Nabídka společnosti Delticom OE
Kusů: %entry-quantity%
Cena za článek: %entry-formattedTotalPrice%