V mesicich od dubna do rijna,
letni pneumatiky jsou nejlepsi a nejspravnejsi zpusob, jak vybavit vozidlo. Jak na suche vozovce tak i v jinych povetrnostnich podminkach, pneumatiky musi splnovat pozadavky a normy bezpecnostni.
Perfektni smes letnich pneumatik
Kaucukova smes letnich pryzovych pneumatik, v porovanani s
zimnimi pneumatikami, zustava nepruzna pri velmi vysokych teplotach. Tim, valivy odpor a opotrebeni se snizuje, vysledkem je vyssi pohodli jizdy a nizsi hlucnost. Letni pneumatiky nabizeji vetsi hodnotu, pokud jde o vykon a manipulaci. Dalsi vyhodou letnich pneumatik je nizka spotreba paliva.
Optimalni spektrum vykonu letnich pneumatik
Letni pneumatiky jsou specialne vyrobeny tak, aby zvladly ruzny povetrnostny podminky v prubehu leta. Pneumatiky jsou vhodne pro zavody na suche ale i na mokre vozovce a vyhodne pri zvysenych teplotach. Ve snaze vyrovnat se s temito podminkami, letni pneumatiky maji:
- ochranu rafku
- masivni bloky
- drazky
ktere zarucuji optimalni spektrum vykonu, pro vsechny povetrnostni podminky v dobe leta. Vsechny informace o pneumatice, kuprikladu, index nosnosti, prumer rafku, pomer mezi sirkou a vyskou prurezu, sirka prurezu, se nachazi na bocni strane pneumatiky.
Hloubka profilu pro optimalni bezpecnost
Idealne, letni pneumatika musi mit minimalni hloubku dezenu
4 mm, pokud se prekroci tato hodnota, prilnavost na mokrych silnicich klesa. Zakonem stanovena minimlani hloubka je
1,6 mm a hloubka doporucena od dopravni policie je
2,5mm, a pro siroke pneumatiky az
3 mm. Dezen prilis maly zvysuje riziko vzniku aquaplaningu.